TEST POLARIS 9R PRO RMK 155 SLASH
För många har 9R motorn blivit känd för sin prestanda och gasrespons som tillsammans med Matryx chassit tagit Polaris lössnöskotrar till ytterli-gare en nivå. Två delar av tre som gör att modellen är riktigt rolig att köra i lössnön. Nu adderar Polaris den tredje delen när man lanserar Series 9 drivbandet som är helt nytt och specifikt framtagen för lössnöförhållanden med sina 3,25” kammar.
9R motorn
Denna motor är en vätskekyld 2-takts Big bore motor på 899 kubik där man har lättat vikten på olika delar för att minska den roterande massan och ge bättre gasrespons. Vevaxeln har minskat med 3% i vikt, samt att man även har lättat svänghjulet med 10% i jämförelse med 850 motorn. Cylindertopparna har fått en ny design för att klara av de större cylindrarna och medföljande kylning. Insugs- och avgassidan har tillsammans med vevaxelhuset CNC frästs för att minska vikt, men samtidigt se till att man har maximal styrka i de olika delarna.
Missa inte alla nyheter och tester.
Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!
Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!
Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden
|