Navigera dig fram här   Fredagen den 21:e juni 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15291  
  Antal nyheter: 5822  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 6626 st  
  Igår: 74191 st  
  Denna månad:
1287286 st
 
  Föreg. månad:
2167701 st
 
  Totalt: 89618782 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: I tidningen: 2023, nr 3 > Artikel: TEKNIK SKI-DOO 137” FREERIDE RS PROJEKT BYGGE
 

TEKNIK SKI-DOO 137” FREERIDE RS PROJEKT BYGGE

Planen för det här bygget har egentligen legat och grott i bakhuvudet under i alla fall 3 års tid, det var ungefär då som skoterkörningen för mig ändrade lite inriktning. Det gick från att köra en Summit 850 165” och djupsnökörning med branta backar till att börja tycka om att vara snabbast på leden, köra där teknik och smidighet var en större utmaning, samt att hoppa och leka i drivor mer och mer.
Redan förra säsongen körde jag en Freeride 146 och var fruktansvärt imponerad av hur bra
man tog sig fram i skogen, trots en ”kort” maskin och när jag såg att @slarran byggde om sin 146a till 137” så satte hjärnan i gång på riktigt och planerna började smidas på allvar. Det tog dock fart på riktigt när Ski-doo släppte sin nya G5 plattform och man började fundera på hur fett det skulle vara med en sådan lätt och smidig maskin med en 137” boggie och även kanske vara först med något! (Även om det senare visade sig att vara först med något verkligen kan sätta en på prov.)
Sagt och gjort, en Freeride 146” beställdes från Fuel i Hemavan och vi fick även med dem på
den här idén och de bidrog med ett par skenor från en 2016s Freeride som då fanns i 137”,
men även ett slirdrev från en RS som förhoppningsvis ska bidra till att man slipper spränga
några kedjehus!
Även Blingfactory hoppade på tåget och ville sätta sina produkter på den här skotern.
De har bidragit med delar för förstärkningar till boggie och bromsoljebehållare, samt ett bromshandtag.

Missa inte alla nyheter och tester.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se