Navigera dig fram här   Lördagen den 16:e januari 2021
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15168  
  Antal nyheter: 5576  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 2604 st  
  Igår: 7698 st  
  Denna månad:
100964 st
 
  Föreg. månad:
225445 st
 
  Totalt: 75717195 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. scom851
2. FrankJScott
3. sunnne
4. willamqjw
5. ylq
6. Erika05
7. CSCCCA
8. profibrahim
9. Porroofficii
10. Utdstuiaolup
 
 
Här är du: I tidningen: 2020, nr 6 > Artikel: Ski-Doo Skandic WT 900 ACE FIRST RIDE
 

Ski-Doo Skandic WT 900 ACE FIRST RIDE


Skandicfamiljen har en tradition av att prestera inom arbete. Numera hittar man dem på det nya REV Gen 4 chassit vilket gör att modellen både blivit 13 kg lättare jämfört med föregående år och även att den har fått en mer centraliserad viktmassa.

Ändra gasens gensvar på 5 olika sätt
Skandic WT har under alla år varit en arbetsmaskin man kan lita på. De senaste åren har den gått att köpa med 900 ACE motorn, vilket är ett bra alternativ då den motorn ger en dragstark fyrtaktare som passar bra till arbete. I år är även detta motoralternativ det enda valet på just denna modell. Motorn ger ett gediget bottenvrid och man kan få den följsam och smidig att köra genom flera olika alternativ till inställning. Genom att gasreglagets läge överförs genom iTC kan man göra olika inställningar för att ge en mjuk körning både om man kör ensam eller om man kör med släp och passagerare. Som alla säkert känner till kan man ställa in motorns karaktär i tre olika lägen från sport-, normal- till ECO-läge. Är man ute och kör och motorn känns antingen lite för mjuk eller för hetsig så kan man använda de olika körlägena för att få rätt motoregenskaper. Genom att denna modell kliver in i både arbets- samt touringsegmentet så kan man även reglera motor och köregenskaperna genom att växla mellan hög- och lågväxeln med växelspaken på höger sida. Det är enkelt och mjukt att gå mellan dessa två växellägen. Nämnas bör att då man skall backa så sker det på precis samma sätt som på de vanliga modellerna, genom att elektrisk trycka på backknappen på styret.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se