Navigera dig fram här   Söndagen den 25:e oktober 2020
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15044  
  Antal nyheter: 5561  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 5947 st  
  Igår: 8518 st  
  Denna månad:
207753 st
 
  Föreg. månad:
258595 st
 
  Totalt: 75036912 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. FrankJScott
2. scom851
3. Erika05
4. tianadireyyyyy
5. Mahi01
6. sunnne
7. kimberly1857
8. SweSkot21
9. Gordon58
10. Reni1123
 
 
Här är du: I tidningen: 2020, nr 3 > Artikel: Ski-Doo 2021
 

Ski-Doo 2021

Ski-doo´s lansering av kommande modellår har varit både lång och kommit vid flera tillfällen. Ni kan läsa om introduktionen av deras Summit turbo i Tidningen Snöskoter nr 1-20, samt om övriga tekniska nyheter och nylanseringar av modellåret 2021 i nr 2-20. Ni får enklast tag i dessa nummer via www.skoter.se/digital.
Trots en gedigen övervakning så fanns det lite till som är intressant inför kommande säsong. Här kommer de sista delarna.

Variatorövervakning
Ett talesätt är att tiden alltid kommer utvisa sanningen. Nu känns det som om att variatorproblemen som BRP haft under lång tid skall få ett slut. Många har gnällt och skällt, men även försvarat problemen, eller påstått att det inte finns ett problem. Då BRP numera har tagit fram en teknik för övervakning av drivremmen så kan man inte annat än tolka det som om att de underförstått säger att, vi har nog haft ett problem som vi numera har en teknisk lösning för att övervaka och varna för. Drivsremsövervakningen är en nyhet de nu introducerar på kommande djupsnömodeller. I detta ingår alla Summit-, Freeride- och Bakcountrymodeller. Övervakningen ser till att kontrollera värmen på variatorremmen för att sedan kunna varna om den går för varm. Utrustningen skall även varna om man kör så variatorremmen får arbeta med för höga krafter/slitage. Utrustningen skall inte göra någon inverkan på körningen eller stänga av motorn på något sätt, utan se till att övervaka och varna.

Missa inte alla nyheter och tester.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se