Navigera dig fram här   Tisdagen den 25:e februari 2020
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14804  
  Antal nyheter: 5509  
  Meddelanden: 68505  
  Sidvisningar:  
  Idag: 581 st  
  Igår: 6279 st  
  Denna månad:
210193 st
 
  Föreg. månad:
242034 st
 
  Totalt: 73095149 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. Esttabo
2. scom851
3. Haggerty
4. Pariatura
5. sunnne
6. FrankJScott
7. debit99
8. salvatorejoyner
9. Beauvais
10. charleneliu
 
 
Här är du: I tidningen: 2020, nr 1 > Artikel: LÅNGTEST Polaris 850 RMK Khaos 155
 

LÅNGTEST Polaris 850 RMK Khaos 155

De första milen har lagts på den här långtestmaskinen och vi kan helt klart säga att Khaosen förvånar. Vi hade turen att få en omgång snö tidigt, redan i slutet av november, med en bra botten och mycket snö ovanpå så fick man lägga omkull Khaosen och skapa sina första intryck. Därefter fortsatte det falla snö i våra närmsta fjäll så det har ändå hunnit bli en hel del körning.

En av de första egenskaperna att lägga märke till var hur motorn samt variatorerna beter sig, de ger en mjuk start följt av ett enormt påslag av kraft i mellanregistret. Detta är lite annorlunda jämfört med konkurrerande märken som de flesta ger en ganska aggressiv start och faller av efter det, här kändes det tvärtom. Man blev glatt förvånad när man trodde att det var kört, sedan tryckte man till gasen ordentligt och all kraft flög ner i 3 tums mattan som genast sköt upp dig ur snön som en torped. Tyvärr så tappar man lite respons när man kör med kedja istället för beltdrive, dock känns det som att mattan kompenserar lite för det. Mattan får bra grepp i nästan all terräng och hjälper dig verkligen ur knipan ifall du oavsiktligt stannar till på fel ställe. Sedan är det här ju en smaksak, personligen gillar jag en matta med höga kammar för maskinen blir lite roligare och ”rullevänligare”. Men vill du t ex köra bland tajta träd så är det väl mer rekommenderat med en 2,6 tums matta och beltdrive för den förbättrade gasresponsen, samt att 2,6 tums matta inte förflyttar lika mycket snö och håller nere skidorna i backen.

Missa inte alla nyheter och tester.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se